CASE NORDEN
CASE NORDEN
CASE NORDEN
Ida Sigvardsson, Norden Machinery AB
I samband med Achema mässan i juni lanserade vi på Norden förpackningsmaskinen NC 300. Inför lanseringen tog vi hjälp av Alarmstreet för marknadsföring i form av formgivning, film, copy, bildspråk och strategi. Nu har vi fått omdömet "bästa kampanj" av våra italienska ägare Coesia, något som känns extra roligt eftersom vi för första gången satsade stort på marknadsföring via digitala kanaler.
CASE NORDEN
Ida Sigvardsson, Norden Machinery AB
I samband med Achema mässan i juni lanserade vi på Norden förpackningsmaskinen NC 300. Inför lanseringen tog vi hjälp av Alarmstreet för marknadsföring i form av formgivning, film, copy, bildspråk och strategi. Nu har vi fått omdömet "bästa kampanj" av våra italienska ägare Coesia, något som känns extra roligt eftersom vi för första gången satsade stort på marknadsföring via digitala kanaler.
CASE
NORDEN
I samband med Achema mässan i juni lanserade vi på Norden förpackningsmaskinen NC 300. Inför lanseringen tog vi hjälp av Alarmstreet för marknadsföring i form av formgivning, film, copy, bildspråk och strategi. Nu har vi fått omdömet ”bästa kampanj” av våra italienska ägare Coesia, något som känns extra roligt eftersom vi för första gången satsade stort på marknadsföring via digitala kanaler.
Ida Sigvardsson, Norden Machinery AB
SUCCÉ!
"Vi tog hjälp av Alarmstreet för marknadsföring i form av formgivning, film, copy, bildspråk och strategi. Nu har vi fått omdömet ”bästa kampanj”
UPPDRAG
Att skapa intresse kring lanseringen av Norden Machinerys nya förpackningsmaskin NC 300
på Achema 14-18 juni i Frankfurt samt på förpackningsmässan Pac Expo 14-17 oktober i Chicago.
PITCH
Mot två internationella byråer.
TILLVÄGAGÅNGSSÄTT
NC300 är unik i världen vad gäller flexibilitet, perfektion och hastighet. Utifrån den tekniska och kreativa briefen tog vi fram konceptet ”Perfection in every second” och lät den svenska idrottsprofilen och
flerfaldiga Europamästaren i simhopp Anna Lindberg symbolisera detta. I kombination med nordisk natur
och avancerad filmteknik presenterade vi en förpackningsmaskin på ett nytt sätt för branschen.
Konceptet applicerades på filmer, banners, landningssida och i mässmaterial.
KANALVAL
Avancerad digital marknadsföring ledde till det bästa och mest mätbara resultat Norden Machinery och ägaren Coesia uppnått med någon kampanj.